FANDOM

Najnowsza aktualizacja: 6 kwiecień 2016      

Cocinsol-2

Rys. 1. Montaż kuchenki

Cocinsol-1

Rys. 2. Wykrój kuchenki (zobacz poniżej uwagi administracji wiki)

Cocinsol-3

Rys. 3. Naczynie do gotowania umieszczone w woreczku

Prezentacja

Cocinsol jest kuchenką solarną panelową, jedną z odmian kuchenki CooKit, zaproponowaną przez organizację Manos Unidas z siedzibą w Hiszpanii. Kuchenka ta jest bardzo prosta w budowie i tania.

Plany

Kuchenka jest wykonana ze zwykłej tektury falistej dostępnej w każdej części świata jako opakowanie lub materiał odpadowy do recyklingu.

  • Sposób wykroju tektury pokazano na rys. 2.
  • Powierzchnia odblaskowa jest wykonana z folii aluminiowej przyklejonej po jednej stronie tektury.
  • Montaż kuchenki przedstawiono na rys. 1.
  • Bardzo korzystne jest stosowania woreczków lub rękawów do pieczenia w których umieszcza się naczynie do gotowania, jak to pokazano na rys. 3.

Uwagi administracji wiki:

  1. Aby polepszyć działanie tej kuchenki w polskich warunkach klimatycznych, proponujemy powiększyć wysokość reflektora pionowego do 50 cm. Oznacza to, że na rys. 2. wymiar "33 cm" należy zmienić na 50 cm, a wymiar "47 cm" na 64 cm.
  2. Zalecamy używanie garnków o wnętrzu również czarnym lub szarym wyposażonych w pokrywkę przezroczystą.
  3. Pod garnek, między dno garnka a woreczek do pieczenia należy włożyć podkładkę izolacyjną wykonaną z korka lub drewna.
  4. Kuchenka ta nie jest przeznaczona do gotowania wody lub zupy, ale można spróbować zaczynając od małych ilości. Lepszych wyników można się spodziewać przy podgrzewaniu gotowych dań garmażeryjnych, a jeszcze lepszych przy smażeniu i pieczeniu.
  5. Nie testowaliśmy tej kuchenki w Polsce pod żadnym względem: ani sprawności, ani stabilności, ani bezpieczeństwa, ani łatwości użytkowania.

Filmy

Linki wewnętrzne

Linki zewnętrzne